Sztuka Wybaczania

Cześć!
Po moim ostatni kryzysie w pisaniu wracam, wracam żeby opowiedzieć Wam o czymś czego uczyłam się wiele lat, mowa tutaj o wybaczaniu.Pozornie wybaczyć można wszystko, zdradę, kłamstwo, krzywdę. Lecz prawdą jest, że w praktyce jest to okropnie trudne. Czym dla mnie jest wybaczanie? Daniem drugiej szansy, podaniem ręki, gojeniem ran. Wybaczanie jest sztuką nie łatwą sama miałam okazję się o tym przekonać, można powiedzieć że okazja ta była wątpliwa ale potrzebna. Czasami musi stać się coś czego tak na prawdę w pierwszej chwili żałujemy, chcemy cofnąć czas ale prawdą jest, że takie właśnie sytuacje najczęściej uczą o rzeczach ważnych poprzez tak zwane "przekonanie się na własnej skórze". Wybaczanie jest dla mnie ryzykiem, wyzwaniem które rzucamy osobie którą obdarzamy tym gestem. Dlaczego wyzwaniem? Dlatego,że gdy wybaczamy liczymy na to iż druga osoba poprawi swoje zachowanie, nie popełni już więcej tego błędu nauczy się na nim, nie dowiemy się tego jeśli nie damy drugiej szansy wybaczając. Wydaje mi się, że wybaczanie chowa się pod fundamentem miłości,przyjaźni. Chciałam tylko podkreślić pewną rzecz, a  mianowicie to, że piszę ten post tylko i wyłącznie ze swojej perspektywy, swoich przeżyć, historii które przeżyłam sama. Mówię o tym dlatego ,ponieważ wiem, że dlatego iż nie żałuję ani jednego wybaczenia, dania drugiej, wyciągnięcia ręki. Co prawda nie wiem jak dalej potoczy się moje życie być może kiedyś nie będę mogła już podpisać się już pod tymi słowami. Jak wybaczać? Przede wszystkim na " chłodno", szczerze, po pewnym czasie. Do tego potrzeba czasu, zimnych emocji, pewnej perspektywy. Czy warto dawać szansę? Moim zdaniem warto i uważam,że nie jest to głupie posunięcie tylko pewna odwaga, chęć ryzyka które może się powieść i siła. Ja na końcu chciałam podziękować osobie która nauczyła mnie wybaczać tym,że wybaczyła mi rzecz która nie była łatwa. Dziękuje po prostu. Ja mogę powiedzieć tylko tyle..warto popełniać błędy i uczyć się na nich,warto wybaczać bo nie wiadomo może akurat tym razem się uda. Czasem ryzyko jest warte efektów.

                                                                       ~Ola

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nie biedaka nie Polaka

Szkoła mundurowa

Nagrywanie jest trudne